Avtal om köp
Genom att du godkänner dessa köpvillkor och din beställning uppstår ett bindande avtal. Vid mottagen beställning skickas automatiskt en beställningsbekräftelse till den e-postadress du angivit under din beställning. Jamtbågen reserverar sig från leverans i de fall lagersaldo varit felaktigt vid tidpunkten för din beställning. Kan inte Jamtbågen leverera enligt din beställningsbekräftelse kommer du kontaktas och ges möjlighet att annullera din order eller få erbjudande om ersättningsvara om sådan finns.
Jamtbågen ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande. Jamtbågen äger rätten att neka beställningar avsedda för vidare försäljning till tredje part.
Köpvillkor
Köpvillkoren är utarbetade efter Konsumentköplagen (1990:932), Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59), Lag om distansavtal utanför affärslokaler (DAL, 2005:59) samt Personuppgiftslagen (SFS 1998:204).
Du som konsument sluter ett köpeavtal med: Jamtbågen (Susanne Hestner).
Kontaktadress: Bodal 240, 834 96 Brunflo
E-post: info@jamtbagen.se
Organisationsnummer: 750727-8203
Priser
Priserna som anges på www.jamtbagen.se är inklusive mervärdesskatt (moms). Upplysningar om den totala kostnaden konsumenten ska betala, inklusive alla avgifter (moms, tull och liknande) och leveranskostnader (frakt, porto, faktura, förpackning mm) samt specificering av de enskilda elementen i totalpriset, ges i beställningsöversikten innan beställningen görs.
Jamtbågen reserverar sig för felskrivningar och tekniska problem i samband med prisangivelser och förbehåller oss rätten att makulera samt justera fakturabeloppet vid uppenbart felaktiga beställningar och fullföljda köp. Särskilda avgifter tillkommer för fakturaupplägg och outlösta paket. delbetalning och outlösta paket/försändelser”. Vi vill uppmärksamma dig på att produkter som har ett försäljningspris på 0:- inte är ett normalt pris utan är ett oavsiktligt fel som tyvärr kan uppstå i systemet. Vi ger naturligvis inte bort produkterna gratis eller säljer dem till uppenbart felaktiga priser.
Leveransvillkor
Leveranstid är normalt 7-10 dagar om varan finns i lager. Då varan beställs från leverantör, kontakta oss för närmare leverans besked. Jamtbågen tar 80 kr i frakt. Porto/Frakt (DHL/Schenker/Postens avgifter) tillkommer på alla beställningar om annat ej har avtalats. Kontakta oss för mer information.
Betalningssätt
Klarna, kort eller faktura
Faktura 10 dagar, skickas i samband med att varan lämnar vårt lager.
OBS! Du måste vara minst 18 år för att beställa via vår Internetbutik.
Ångerrätt
Om du vill häva ditt köp har du 14 dagars lagstadgad ångerrätt (DAL, Lag (2005:59) om distansavtal utanför affärslokaler. Jamtbågen står inte för returkostnaden.
Vi uppskattar att du returnerar varan i samma skick som du mottog den samt i originalförpackningen. Om varan har hanterats i större omfattning än vad som anses nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, kan Jamtbågen utkräva en ersättning för varans värdeminskning.
Din ångerrätt påbörjas den dag du tagit emot din vara. För att tillämpa ångerrätten ska du meddela Jamtbågen att du vill frånträda avtalet. Vi rekommenderar att du kontaktar oss via mail: info@jamtbagen.se för snabbast hantering av ditt ärende.
Du kan också utöva din ångerrätt genom att fylla i och skicka Konsumentverkets ångerblankett till Jamtbågen.
Blanketten hittar du här: http://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett
Blanketten skickas sedan till följande adress:
Jamtbågen/Susanne Hestner
Bodal 240, 834 96 Brunflo
Vi tillämpar följande undantag från ångerrätten (2 kap. 11 § DAL)
- Ångerrätten gäller ej för köp av specialbeställnningar, så kallade custombeställningar.
- Ångerrätten gäller ej för varor som har tillverkats enligt konsumentens anvisningar eller som annars har fått en tydlig prägel, exempelvis monterade bågpaket och custombyggd pilar.
- Ångerrätten gäller ej varor som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten, exempelvis huvudbonader/kepsar/kläder
Reklamationer
Vill du reklamera en vara köpt på jamtbagen.se, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@jamtbagen.se. När du kontaktar oss behöver vi ditt ordernummer, vilken vara det gäller och vad felet på varan är. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten, bifoga gärna detta. Efter att vi mottagit din vara kommer vi att behandla ärendet så snart vi kan.
Reklamationsrätten gäller produktionsfel av vara och inte fel orsakade av normalt slitage eller föråldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet.
Här kan du läsa mer om konsumentköplagen:
https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/konsumentkoplagen/
Alla returer måste vara i original förpackning samt oanvänd.
Ej uthämtade/utlösta paket
Vid ej uthämtade/utlösta paket debiterar vi en avgift på 300 SEK
Leveranstider
Från mottagen beställning tar det normal upp till 5 vardagar om vi har produkten i lager.
Om produkten tas hem från leverantör, tar det normalt 15-20 vardagar.
Personuppgifter – Integritet
Syftet med denna information är att informera dig som kund om vilka personuppgifter som samlas in på vår webbplats (jamtbagen.se) och hur personuppgifterna används. Din personliga integritet är viktig för oss och utöver personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen (GDPR) följer Jamtbågen alla tillämpliga regler avseende dataskydd.
Samtycke
Observera att vissa personuppgifter behandlas med stöd av samtycke, till exempel vid marknadsföring (inbegripet nyhetsbrev och kommunikation). Genom att anmäla dig till nyhetsbrev godkänner du sådan behandling av dina personuppgifter. Se nedan om hur dina personuppgifter kommer att behandlas i nu aktuella sammanhang.
Jamtbågen, är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som behandlas. Jamtbågen kommer inte att sälja eller överföra mottagna personuppgifter till tredje part – vilket innebär att du inte kommer att ta emot information från andra företag än oss med anledning av de personuppgifter vi samlat in från dig. Jamtbågen samarbetar med underleverantörer och samarbetspartners för att behandla och lagra information samt för marknadsföring på uppdrag av Jamtbågen.
Lagring och personuppgiftsbehandling kommer huvudsakligen att ske inom EU/EES-området.
Behandling av personuppgifter kommer antingen ske för att fullgöra avtalet med dig, med stöd av samtycke (exempelvis marknadsföring och nyhetsbrev) eller för att fullgöra en rättslig förpliktelse (bland annat redovisning).
Personuppgifter kommer att lagras så länge som de är nödvändiga för att uppfylla de ändamål för vilka personuppgifterna ursprungligen samlades in. Det innebär att insamlade personuppgifter för marknadsföringsändamål raderas om uppsägning av nyhetsbrev sker eller om du återkallar ditt samtycke. Personuppgifter med anledning av lagda beställningar eller avtal som du ingått med Jamtbågen kommer att raderas när avtalet har fullgjorts och när alla skyldigheter hänförliga till avtalet har uppfyllts. Personuppgifter som Jamtbågen behandlar för att fullgöra rättsliga förpliktelser kommer att raderas så snart som de rättsliga förpliktelserna har fullgjorts.
Du har ingen skyldighet att tillhandahålla Jamtbågen personuppgifter, men det kan vara en förutsättning för att erhålla varor och tjänster. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke till behandling av personuppgifter för marknadsföringsändamål. Det gör du genom att besöka butiken för att påvisa att du är rätt kund, via legitimation. Därefter påbörjas arbetet med att radera dina uppgifter, vilket vi gör inom skälig tid.
Du har rätt att lämna in klagomål med anledning av behandlingen av dina personuppgifter till Datainspektionen, se mer på www.datainspektionen.se.
Force Majeure
I händelse av omständigheter som står utanför Jamtbågen skäliga kontroll, exempelvis i händelse av ändrad lagstiftning, myndighetsåtgärder, strejk, blockad, sabotage, brand, översvämning, naturkatastrof, krig, terrorism eller liknande händelser, ska Jamtbågen förpliktelse att fullgöra köpeavtalet skjutas upp så länge omständigheten råder. Om sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som Jamtbågen rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.
Förändrade villkor
Villkoren kan förändras omedelbart och utan förvarning, det är villkoren vid tidpunkten av lagd beställning som gäller.